Tuesday, August 20, 2013

Surat dari sahabat kepada sahabat

20 Ogos 2013
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera 


Tajuk : Buat kamu sahabat


kehadapan miza yang comel ,


terlebih dahulu mohon maaf , susun semua jari andai 
sepanjang persahabatan kita ini mengundang air mata , 
sakit di jiwa , terguris dan segalanya . 
ampun dan maaf dengan tulus ikhlas .

sebenarnya , banyak yang ingin dikatakan tetapi tidak terluah . 
namun ucapan terima kasih itu lebih banyak dari semua perkataan yang ada .

terima kasih miza , kerana sudi jadi sahabat yang sangat baik .
terima kasih kerana selalu peka dengan keadaan sekeliling .

terima kasih miza teman saya pergi shooping .
terima kasih sebab sudi duduk sebelah sentisan masa kelas dan kuliah

terima kasih sebab sudi teman pergi mana-mana .
terima kasih sudi study sesama . tunjuk ajar .
terima kasih kalau kasi tiru assigment itu .

terima kasih miza kerana sudi design baju kelas .
terima kasih sebab bersusah payah atas semuanya.
dari design baju , kutip duit , agihkan baju sampai kami semua pakai.
terima kasih banyak atas pengorbanan itu .

terima kasih miza atas segalanya . kebaikan , kasih sayang .
pengorbanan miza tu . semua tak dapat dibalas .
semua orang pun tak mampu . Allah saja (:

sebenarnya , semua kebaikan , pertolongan cik miza tu , 
saya nampak . apa saja . dari dalam hati , hingga ke mulut .
dari alam maya ke alam realiti . apa saja . semuanya

cuma , saya ini yang jahat . saya ini yang suka buat tak tahu .
suka keraskan hati . malah macam tak nampak , macam buat tak tahu .
semua itu dibuat . di plastikkan . buat macam kejam .

miza ni baik sangat tahu ?  macam mana saya tahu ?
bila saja saya buat tak tahu , bila saya buat macam kejam , 
miza tetap ada disitu . tetap jadi sahabat . tetap dengan baik hatinya (:

mereka selalu cakap saya ni kejam . buat itu ini . 
tetapi percaya la , dari situ , saya tahu siapa yang jujur kawan 
siapa yang setia . siapa yang betul-betul namanya sahabat .
dan miza salah satu antara sahabat saya susah senang (:

cik miza yang baik hati , 
miza ni comel . baik . dari dulu nak cakap . nak beritahu .
tapi macam tak kesampaian . macam tak dapat nak beritahu .

andai ada kecil hati , sepanjang perbuatan , percakapan .
semunaya . saya meminta maaf dari hujung rambut ini hingga hujung kaki .

miza jangan la sedih , kalau ada orang tak suka kawan . 
jadi diri sendiri . jadi orang yang kuat . kuat malah comel (:

terima kasih tidak terhingga . 
saya dengan ini meminta maaf lagi sekali 
semua pekara . sagalanya .
kalau saya boleh hitung air mata itu , saya hitung .
tetapi saya lemah . buat silap . tidak berdaya .
Allah sudah hitung air mata awak . sudah hitung sakit awak .
Moga Allah sentiasa rahmati hidup awak sekeluarga .

dengan tulus ikhlas , terima kasih kerana sudi jadi sahabat , ya ukhti .

sekian , Amelia Azmi 

p/s : andai perlukan apa-apa , susah malah senang , apa-apa khabarkan saja , aku ada (:


Lot of Love,
Nur Hamizah Raihan xoxo

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi membaca , jangan lupa tinggalkan komen :)
Fikir semula sekiranya kamu semua ingin meninggalkan komen yang berunsurkan lucah, ugutan, mengancam, identiti palsu, dan menyakitkan hati.