Monday, July 6, 2015

The 9th University internation sport fiesta 2014

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera 

Masih ingat lagi detik cemas apa bila Miza dapat Universiti dari Sri Lanka. Cemas tak cemas juga la sebab kene speaking dengan mereka. Nasib baiklah Miza dapat berdua bersama Shahzwan, kalau sorang-sorang rasanya terkial-kial juga lah. Last nanti kita kenalkan siapa Shahzwan tu sebenarnya. First job yang dapat iaitu pergi KLIA jemput universiti yang Miza ditugaskan menjaga sepanjang mereka berada di Malaysia. Pergi dengan Suri dan Nas(permintaan dia nak ikut). Bangun awal pagi semata-mata nak smpai awal dekat KLIA. Muka masing-masing muka freesh kononnya nak jemput orang luar katanya. Lama juga la tunggu mereka. Ni Miza jemput half dari atlet universiti yang Miza pegang. Lagi half Wan yang jemput.


Malam tu adalah malam pembukaan dan atlet-atlet Miza semua merayau dari smpai Malaysia hingga nak dekat pembukaan ni. Mengamuk juga lah dekat diorg. Dah janji kata balik 1jam sebelum pembukaan,last-last sampai UiTM lagi 10 minit majlis pembukaan tu. Sampai je mereka dekat UiTM baru la nak gelabah. 


Bermulalah majlis pembukaan The 9th University internation sport fiesta 2014. Miza handle half dari mereka dan Wan handle lagi half dekat KLIA. Penat juga la jaga mereka ni. Boleh pengsan masa tu sebab kene jaga 2 orang dari universiti yang Suri jaga, Nasib baik ada Gloria tengah free. So dia yang handle uni Suri punya. Mesti korang nak kenal siapa la gerangan Universiti yang Miza kene handle tu. 

Mereka ni semua dari University Of Peradeniya, Sri Lanka. Ni half dari mereka. Ada Shah Rukh Khan tak? Memang tidak la ada cita dia. Miza lah paling menyelah dekat situ. Tengok muka diorang dah tau diorg ni nampak degil. Lama Miza jaga mereka sampai Miza rapat dengan mereka. Jaga mereka memang susah tapi ada yang boleh jaga diri. Ada malam tu kami dibawa ke KLCC. Kami di escort oleh polis. First time ni, waa banyak seronok.


Kalau tak bergambar dalam bas tu memang bukan kami lah. Sebelum bertolak, Kita bergambar lah dulu. Walaupun denkat belakang tu gelap pun boleh. Seronok masing-masing nak pergi KLCC. Seperti biasa, Diorang akan buli Miza. Tak kira tempat diorang ni. Ada masa je buli Miza puas-puas. Yang tak boleh tahan tu Wan pun join buli Miza. 



Last night with them. Pejam celik pejam celik, malam tu adalah malam terakhir kami bersama. Buli membuli. kenen mengenen, kacau mengacau semua menjadi kenangan. Makan malam bersama meraka. Gamabr bersama atlet Ragbi je yang ada, dengan yang lain tak de rasanya yang ramai-ramai. Diorang ni je yang rapat dengan Miza. Nak buat macam manakan.


Hantar bodyguard semua balik ke negara mereka. Half KLIA 1 dan half lagi KLIA 2. Bergambar sebelum berpisah. Ada antara mereka yang last sem masa ni dan ada yang dah graduate sekarang ni. So tak dapat lah rasanya tahun ni jumpa yang dah graduate tu. 


Sekarang ingin perkenalkan semua LO(Liaison Officer) UiSF 2014. Gembira dapat jumpa dengan korang. Masing-masing dari course yang berlainan tapi kita tetap bersama. Thanks korang. Tak sabar nak jumpa tahun ni punya UiSF. 


Hah ni la dia Shahzwan yang Miza nak kenalkan tu. Dia ni dari course education. English dia memang tiptop lah kan. Bakal cikgu la kot dia ni. Tak de dia ni rasanya terkontang kating kot Miza masa tu. Nice to meet you Wan. 


Throwback je semua ni sebab tak sabar nak jumpa diorang tahun ni punya event.
For student/atlet University of Peradeniya. I miss you guys. 
Lot of Love,
Nur Hamizah Raihan xoxo

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi membaca , jangan lupa tinggalkan komen :)
Fikir semula sekiranya kamu semua ingin meninggalkan komen yang berunsurkan lucah, ugutan, mengancam, identiti palsu, dan menyakitkan hati.